Een overzicht van interessante marketing vakbladen, tijdschriften en websites

Wat doe je als je een beetje op de hoogte wilt blijven over de ontwikkeling op het gebied van marketing. Je surft het web rond op zoek naar interessante websites. Hier een overzicht van van interessante marketing vakbladen, tijdschriften en websites die het bezoeken meer dan waard zijn. Zeker om je op een verloren moment jezelf te informeren over de laatste hypes, trends verwikkelingen in de wondere wereld van marketing.

Een overzicht van interessante marketing vakbladen, tijdschriften en websites

Adformatie

Adformatie is een Nederlands vakblad over reclame, marketing en media en het verschijnt wekelijks in een oplage van circa 40.000 exemplaren.

Advertising Age

For more than 65 years, Advertising Age has been the preeminent source of marketing, advertising and media news, information and analysis. We formed The Ad Age Group to respond to the ever-changing needs of today’s marketers. Through a variety of marketing publications and new-media platforms, The Ad Age Group has expanded the magazine’s scope and industry leadership with unparalleled coverage of marketing to consumers, business-to-business, marketing across borders and the creative world.

Adweek

Adweek is the leading source of news for marketing, media and advertising professionals. It delivers insightful, forward-thinking content across various platforms, including a weekly print magazine, an iPad app, daily newsletters, social media, original videos, events and awards. Adweek is a must-read for CMOs, creatives, media buyers, content creators, agency heads and anyone looking to stay informed about the digital media landscape.

American Marketing Association

In 1953, Neil Borden transformed the business world when he articulated the strategy of “Marketing Mix” in his AMA presidential address. Borden was just one of many AMA leaders who were not satisfied with existing best practices. These thought leaders sought answers for the future that would propel business growth and elevate the role of marketing. Today, the AMA leads an unparalleled discussion on marketing excellence. Continuing in the tradition of Borden and so many others, the AMA offers differentiated content that focuses on the tension between Best Versus Next Practices™.

Broadcast Magazine

Vakblad voor media. Het magazine biedt het laatste medianieuws en een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen van de afgelopen periode. Op de website kun je jezelf inschrijven voor de wekelijkse gratis nieuwsbrief.

Campaign

Campaign is Britain’s leading weekly magazine for the advertising, marketing and media sectors. Since 1968 Campaign has an unrivalled record of breaking important news stories, and its design has been imitated by publishers the world over. Campaign runs major industry awards and conferences each year.

Communicatie Online

Communicatie online is het platform voor de professional die zich bezighoudt met marketing en communicatie. Communicatie Online is een onderdeel van Adformatie

Dutch Cowboys

Nieuwe technologie & gadgets, vernieuwende software, spraakmakende advertenties, alle ontwikkelingen op gebied van sociale media, interactieve marketing, maar ook de innovaties in de auto industrie, hierover en meer lees je op Dutchcowboys.

Emerce

Innovatieve marketingcases, nieuwe internetprojecten, e-commerce concepten, de belangrijkste ontwikkelingen, trends, interviews, cijfers, onderzoeken en benchmarks. Emerce is onmisbaar voor beslissers in online business, media en marketing. Zorg dat u vooroploopt.

Frankwatching

Frankwatching is een onafhankelijk crossmediaal platform dat zich richt op kennisdeling rondom online trends, tips & tricks. Dat gebeurt niet alleen via de site, maar ook via Twitter, Facebook, LinkedIn en een veelheid aan andere kanalen. De onderwerpen op Frankwatching variëren van de online aspecten van marketing, communicatie en social media tot mobiele ontwikkelingen, user experience en nieuwe media.

Marketingfacts

Marketingfacts.nl is één van de meest populaire marketing weblogs in Nederland met feiten, cijfers en analyses over interactieve digitale marketing.

Marketingmed

Hét opkomende (online) marketing- en communicatieplatform van Nederland. Door het lezen van onze dagelijkse artikelen verbreed je je kennis. Door het volgen van onze specialistische trainingen, gegeven door trainers met jarenlange ervaring, kun je jezelf in korte tijd opwerken tot specialist.

Marketing Online

Marketing Online is gericht op iedereen die zich bezighoudt met strategische en tactische marketing in theorie en praktijk.

Marketing Tribune

MarketingTribune is een vakblad voor de marketingprofessional. De primaire doelgroep bestaat uit beslissers in marketing zoals marketingdirecteuren en – managers, productmanagers en directieleden met marketing in hun portefeuille. Daarnaast is MarketingTribune interessant voor beïnvloeders in marketing zoals consultants en adviseurs.

Mediaweek

MediaWeek.co.uk is the leading online title for the commercial media industry. It reflects the incredibly fast-moving and diverse developments taking place across TV, radio, newspapers, magazines, outdoor, digital and agencies. With breaking news, the latest jobs, analysis, blogs and gossip as well as a twice daily bulletin, MediaWeek.co.uk is the first port of call for agencies and clients across the media industry.

Mobile Marketing

Mobile Marketing is een onderdeel van Adformatie

PromZ Magazine

PromZ is een (on-line) magazine over promotionele producten en diensten. PromZ Magazine richt zich op de aanbieders, maar vooral op de afnemers. Met nuttige en leuke informatie over nieuwe en populaire promotionele producten en diensten, over aanbieders in de branche, over originele toepassingen van producten en diensten aan de hand van cases, over de wensen en eisen van de klant, over wet- en regelgeving en milieu aspecten, over het monitoronderzoek en andere relevante wetenswaardigheden.

Tekstblad

Tekstblad is een vakblad voor tekstschrijvers en communicatieprofessionals. De redactie mengt wetenschappelijke theorie met schrijfpraktijk. Bijvoorbeeld: een analyse van de strategieën die NOS Headlines toepast om ANP-nieuwsberichten aantrekkelijk te maken voor een jonge doelgroep, een handleiding sociale media-monitoring voor bedrijven, of een wetenschappelijke onderbouwing van een bekend schrijfdogma: vermijd de negatieve formulering. Tekstblad verschijnt 6 keer per jaar. Het winternummer is een dubbelnummer.

Tijdschrift voor Marketing

Tijdschrift voor Marketing is een uitgave van NIMA (Nederlands Instituut voor Marketing). NIMA is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie, sales en onderzoek. We ondersteunen marketeers gedurende hun carrière met kennis, contactmomenten en inspiratie. Ons doel is om iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak mogelijk te maken.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *